Sponsoren dragen graag bij aan Friese Zaken: ‘Het is een actieve, verbindende en gezellige club’

Netwerkorganisatie Friese Zaken heeft ruim 120 leden én een aantal sponsoren. Wat is de toegevoegde waarde van dat sponsorschap en wat maakt deze netwerkclub zo bijzonder? Ondernemend Friesland vroeg het aan drie heel verschillende leden.

Waarom is jouw onderneming sponsor van Friese Zaken?

Laurens Jongema, salesmanager bij Junction creative + digital agency: Wij zijn sponsor met als doel kansen te vergroten en ons bedrijf meer onder de aandacht te brengen. Er zijn maar liefst twintig bijeenkomsten per jaar, daardoor krijg ik volop de kans een betrokken sponsor te zijn. Er zijn talrijke gelegenheden om elkaar te ontmoeten, samen te werken en meer voor elkaar te kunnen betekenen. Onze steun gaat naar deze professionele organisatie, die zich inzet om mensen daadwerkelijk met elkaar te verbinden.

Hans Roelfsema, ondernemer en trainer bij Kenneth Smit: Ik sponsor Friese Zaken als Kenneth Smit, ik ben één van de 68 franchisenemers van deze organisatie. Ik ben al lid sinds 2017: Friese Zaken ontstond in 2016 na een fusie tussen DCCF en JCCF. Op dat moment moest de club echt op de barricaden om meer leden te krijgen en een goed programma neer te zetten. Diezelfde energie zit er nog steeds in, dat spreekt mij erg aan.

Fedde Akkerman, accountmanager bij Haan Reclamewerk: Het is een hele mooie netwerkorganisatie, waar allerlei Friese bedrijven bij zijn aangesloten. Wij vinden die veelzijdigheid prettig: er zijn heel verschillende mensen lid. Daardoor krijg je, als je met elkaar in gesprek bent, soms een andere kijk op zaken. Dat werkt vernieuwend. De netwerkorganisatie staat bovendien voor verbinding, daar dragen wij graag aan bij.

Wat is de toegevoegde waarde van het sponsorschap?

Roelfsema (Kenneth Smit): Het sponsorschap draagt onder andere bij aan naamsbekendheid en zichtbaarheid. Je hebt als sponsor een wat groter podium en kunt soms zelf iets organiseren. Het afgelopen seizoen was dat een bijeenkomst in het Abe Lenstra Stadion met een voetbalwedstrijd, hapje en drankje en een workshop over social selling. Ik krijg zo de kans om te laten zien wie ik ben en wat ik doe.

Akkerman (Haan Reclamewerk): Ik ben vanaf april werkzaam bij Haan Reclamewerk. De bijeenkomsten van Friese Zaken helpen mij om nieuwe bedrijven en mensen te leren kennen. Ik breid mijn netwerk hierdoor op een mooie manier uit. De bijeenkomsten zijn heel afwisselend: van bedrijfsbezoeken tot sportieve activiteiten. Dat mooie gesprekken soms ook leiden tot nieuwe projecten, maakt het echt een win-winsituatie.

Jongema (Junction): Wij geloven in de opzet van Friese Zaken: mensen aan elkaar verbinden. Wij dragen daar een steentje aan bij door sponsoring van de bundeling-app: een communicatiemiddel voor alle leden. Niet alleen staat iedereen erin, je vindt er ook notulen, foto’s, de agenda, activiteiten, bijeenkomsten én vraag & aanbod. Dankzij deze app zijn we als leden de hele dag dichter bij elkaar.

Wat maakt Friese Zaken bijzonder?

Akkerman (Haan Reclamewerk): Ik ben er nog maar kort bij, maar ik voelde me vanaf de eerste bijeenkomst welkom. De sfeer is informeel. Ook bij de sportactiviteiten is het gezellig. Sport verbindt, dat merk je echt. Als je je met elkaar omkleedt in een kleedkamer, bouw je nu eenmaal snel een band op. Laagdrempeliger dan dat wordt het niet. Dat bevalt mij goed.

Jongema (Junction): De diversiteit in mensen en bijeenkomsten maakt het bijzonder. Het is een actieve, gezellige en professionele club. Ik ben samen met Iliana Kappert voorzitter van de ledencommissie, wij begeleiden introducees en nieuwe leden. Ik geloof in het doel van Friese Zaken: kennis delen en mensen bij elkaar brengen. Daar werk ik graag aan mee door een actieve rol in te nemen.

Roelfsema (Kenneth Smit): Er zijn niet alleen ondernemers, maar ook ondernemende werknemers lid. Dat geeft een andere dynamiek: verbinding staat voorop. Daarnaast wordt er een mooie mix aangeboden tussen activiteiten, netwerkmomenten en bedrijfsbezoeken. We krijgen de kans om bij bijzondere bedrijven binnen te kijken. Ik ben lid van meerdere clubs, hier kom ik voor de mensen en het programma. Dat programma wordt vroegtijdig aangekondigd en staat ook in de bundeling-app. Ideaal!

Vergelijkbare berichten