‘Opgaan in Japanse UCC Coffee bracht veel nieuwe markten’

Wanneer ben je met je bedrijf begonnen?
We zijn opgericht in 1818

Waarom die keuze?
De voormalige eigenaren (familie Sweens) hadden in 1818 dezelfde ambities als de medewerkers van het Japanse UCC Coffee vandaag de dag hebben: kwaliteitskoffie leveren zoals het hoort.

Hoe is het de afgelopen jaren gegaan?
Het bedrijf is in de afgelopen 20 jaar uitgegroeid tot een Europees marktleider in huismerkkoffie en produceert jaarlijks ruim 70 miljoen kilo koffie in 6 Europese landen. Wereldwijd zijn er ruim 5.000 medewerkers actief en hebben we 29 productielocaties. En de locatie in Bolsward is met ruim 27 miljoen kilo gereed product (huismerkkoffie) de grootste van heel UCC Coffee wereldwijd.

Wat beschouw jij als hét absolute hoogtepunt in je bestaan als ondernemer?
Ten eerste dat wij als eerste op omvangrijke schaal in 1996 duurzame koffie op de markt voor huismerkkoffie hebben geïntroduceerd .Ten tweede het moment dat wij in 2012 overgingen naar het wereldwijd actieve Japanse UCC Coffee en daarmee toegang kregen tot nieuwe markten, innovaties en veel nieuwe inspirerende collega’s.

En de grooste teleustelling in al die jaren?
Voor mij persoonlijk was dat enkele jaren terug, toen een belangrijke op-en-top Nederlandse klant niet het contract verlengde. Dan probeer je met z’n alleen toch weer op te veren en door te gaan. Recentelijk heeft die klant overigens weer voor ons bedrijf gekozen; dat maakt me dan wel weer trots.

Maak deze zin in enkele woorden af:

‘Binnen vijf jaar wil ik’….

met ons bedrijf en alle medewerkers zorgen dat meer dan 80% van onze koffie duurzaam is en dat wij de geprefereerde leverancier van huismerkkoffie zijn voor alle Nederlandse en Europese retailbedrijven. En tot slot dat onze medewerkers in 2025 ons bedrijf nog steeds waarderen met gemiddeld een 8 voor medewerkerstevredenheid.

Delen via

Vergelijkbare berichten