Innovatie bij de tandarts in het belang van de patiënt

Innovatie is een hot item. Elk bedrijf zou enkele procenten van zijn omzet moeten besteden aan innovaties. Als tandarts-implantoloog ben ik in mijn praktijk continu op zoek naar mogelijkheden om innovatieve technieken voor mijn patiënten toe te passen, om zo tijd en geld te besparen. Zo werk ik al jaren …
Maak de juiste keuze bij de tandarts!

Dagelijks komt u in aanraking met een paar duizend reclame-uitingen, inclusief verpakkingen, social media, reclame op straat en tv. En uit al deze boodschappen moet u keuzes maken. Welke voeding is goed, waar is welke aanbieding, welke fitness guru moeten we volgen en welke afval challenge ga ik doen? Maar …
Fiets van de zaak, nieuwe melkkoe fiscus?

Staatssecretaris Snel: "Fietsen is gezond en goed voor het milieu en vermindert files. Toch pakken nu nog te veel mensen de auto als ze naar het werk gaan. Dat de regels voor een leaseauto nu eenvoudiger zijn dan voor een fiets helpt natuurlijk niet. Daarom gaan we die regels versimpelen." …
Re-integratie duur?

Tip 1 Laat de keuze voor het re-integratiebedrijf niet enkel bepalen door de arbodienst of verzekeringsmaatschappij. Die kiezen meestal bedrijven uit hun eigen providerboog maar dat is geen garantie dat dit de beste keuze voor uw bedrijf is. Op de website van Blik op Werk vindt u alle re-integratiebedrijven met …
Maak van Sociale Innovatie ook een commercieel succes

‘We doen het als land heel goed met het lanceren van innovatieve technieken. Met sociale innovatie wordt nog te weinig gedaan.’ Citaat van hoogleraar Henk Volberda in Dagblad van het Noorden – 6 febr. 2016. Bij innovatie denkt men al snel aan technologische of digitale vooruitgang, maar uit cijfers blijkt …
Mislukt? Vergeet niet dóór te gaan.

Ik ben al sinds de jaren negentig actief met digitale innovaties onder de vlag van Snakeware. Hoog tijd voor een Gouden Tip: mislukken is geen ramp. Maar vergeet daarna niet dóór te gaan. Hoe kom ik aan die wijsheid? Wel, ergens in onze gashouder (ons kantoor in Sneek) ligt een dossier …
Weet je wel zeker dat je wat nieuws hebt bedacht?

Bij onze nieuwste reclamecampagne hadden de jongens van ons reclamebureau een geweldig plan: ‘Laat in de advertenties allerlei totaal onzinnige uitvindingen zien, met als motto: Ieder idee, in één dag beschermd.’ Wij wilden wel een leuke campagne, dus: zo gezegd, zo gedaan. Als eerste absurde idee kwam de Dog Walking …
DGA en pensioen: wat staat er op het menu? Column Gerke Wispelwey

Afgelopen januari viel het doek, de directeur-grootaandeelhouder (DGA) mag van de overheid geen pensioen meer opbouwen in eigen beheer. Voor bestaande pensioenvoorzieningen komt er een overgangsperiode van drie jaren waarin gekozen kan worden om het opgebouwde pensioen af te kopen of om te zetten in een soort spaarvariant. Als het …
Damesvoetbal

‘Het laatste wat die meiden bedrijven, is topsport’, zei voormalig doelman Ronald Waterreus, die onder meer actief was bij Manchester City, PSV en Roda JC, toen hij het had over vrouwenvoetbal. Ik kan het niet meer dan nu met iemand oneens zijn. En ik denk vele Nederlanders met mij. Want …
Content rules!

Leuk, grappig of juist verdrietig. Boeiend, informatief of spannend. Iedereen heeft een verhaal. Op zich niet zo’n bijzonder gegeven. Wát je vertelt, daar gaat het om. En hoe je dat doet. Doe je dat goed, dan ben je een heel eind op weg. We zijn het er allemaal over eens. …