Zó haalt Nederlandse startup klikkie online fotomomenten offline

Klikkie is opgericht door Jeffrey Dorrestijn (35) en Uri Roos (38). Ondernemen en marketing zat er al bij beiden vroeg in. Jeffrey heeft vijftien jaar digitale ervaring en startte, na een loopbaan bij Google, een eigen growth agency voor online performance en Uri had een succesvol influencer marketing bedrijf nog voordat er sociale media waren. Klikkie ontstond tijdens een biertje: scrollend door hun mobiele telefoons vol met foto’s van bijzondere momenten waar ze nooit meer naar omkeken of iets mee deden, kwamen de jonge ondernemers op het idee om deze herinneringen offline te halen met een simpel maandelijks concept.

 

Digitale wereld tastbaar gemaakt

Festivals, reizen, gezellige borrels, opgroeiende kinderen, huisdieren en zelfs selfies: alles wordt tegenwoordig met één klik vastgelegd om vervolgens net zo snel weer in de vergetelheid te raken. Klikkie helpt bij het herinneren, vasthouden en delen van bijzondere levensmomenten.

Nog steeds hechten veel mensen waarde aan tastbare foto’s; om op te hangen, in te plakken of om uit te delen. Foto’s van hoge kwaliteit zijn – dankzij goede camerafuncties – letterlijk in één seconde gemaakt. Desondanks staan telefoons vol met foto’s die nooit meer bekeken worden of zelfs kwijtraken. “Doodzonde toch?!” aldus Jeffrey. In lijn met de trend van tastbare social media, waarbij digitale teksten of beelden met persoonlijke waarde worden omgezet in fysieke producten, bedachten hij en Uri deze nieuwe persoonlijke fotoservice. Aan de hand van een easy-to-use website, print klikkie de door jou geuploade foto’s en bezorgt klikkie deze thuis in een setje van verschillende formaten. Een cadeau voor jezelf of verrassing voor een ander, iedere maand opnieuw.

Opboksen tegen fotoboek grootheden 

Met de grote afzetmarkt voor online fotodiensten zijn er ook veel concurrenten op dit gebied. Klikkie onderscheidt zich van de fotoboek grootheden door de drempel laag te leggen. De oprichters: “Onze software is gemakkelijk in gebruik en met een limiet van tien foto’s per maand kost het uitzoeken weinig tijd. Dankzij de maandelijkse reminder, herbeleef je met onze service de leukste momenten wél.” Daarnaast houdt klikkie gebruikers op de hoogte van elke stap en worden tips gegeven over hoe zij de beste foto’s kunnen maken. Het gaat om de experience – van het stilstaan bij alle leuke momenten van de maand tot het ophangen, inplakken en uitdelen van de tien leukste.

De vernieuwende fotodienst is in januari dit jaar officieel gelanceerd en groeit snel.

Momenteel houdt klikkie zich bezig met verdere productontwikkeling, marketing en uitbreiding van het team en bouwt de dienst aan een bredere customer base. Zo lanceerde de dienst afgelopen zomer al bij de zuiderburen. Hier blijft het niet bij als het aan de oprichters ligt: “We willen klikkie internationaal groot maken en binnen twee jaar 100.000 gebruikers”.

Hoe werkt klikkie?

Wie een klikkie-abonnement afsluit ontvangt een jaar lang maandelijks een herinnering om tien foto’s naar keuze supersnel en eenvoudig te selecteren. Met één muisklik worden de foto’s ge-upload en binnen een paar dagen liggen ze in een vast setje van verschillende formaten op de deurmat. Een maandabonnement kost € 7,95 en is iedere maand opzegbaar.

Delen via

Vergelijkbare berichten